Je hebt 15 dagen de tijd om je bestelling te ruilen vanaf de bezorgdatum (wanneer je je pakket hebt ontvangen of opgehaald).
U kunt een juweel of een horloge dat niet bij u past, ruilen zonder opgaaf van reden. Geretourneerde inhoud moet in onberispelijke staat en ongedragen zijn.
Het garantielabel moet aanwezig zijn op het juweel en de verpakking moet intact zijn.
We bieden 2 methoden om je aankopen te retourneren. De retour in de winkel of de retour online via Mondial Relay.
Keer terug naar de winkel
Terugkeren naar de winkel is helemaal gratis en geeft recht op een omruiling of een waardebon. Wij vragen u om met uw aankoopbewijs in de winkel te komen (e-mail of elektronische kassabon).
Houd er rekening mee dat er in de winkel geen restitutie plaatsvindt.
Weer online
Vanuit België en Frankrijk bieden wij een retour aan via de vervoerder Mondial Relay en voorzien wij een prepaid label om af te drukken.
Voor andere landen, of als je je pakket via een andere vervoerder naar ons wilt retourneren, voorzien we geen label.
Hier is het adres waar we je bestelling naar toe kunnen sturen:
S.A.Paul Doutrepont – Webshop
Rue du Brou, 53
4800 Verviers
België
Wij wijzen alle verantwoordelijkheid voor leveringen af en nodigen u uit om, indien nodig, de verzekeringsoptie bij de vervoerder af te sluiten.
Voeg uw bestelreferentie toe aan het pakket.
Om uw bestelling of een deel van uw bestelling aan ons te retourneren, moet u een retourzending aanmaken op uw Or & Argent account in het geschiedenisgedeelte van uw bestellingen. Raadpleeg vervolgens de details van uw bestelling en selecteer het artikel/de artikelen die u aan ons wilt retourneren.
Geef ook aan of u een terugbetaling of een voucher wilt.
Bij het aanmaken van je retour ontvang je binnen 24 tot 48 werkuren een bevestiging per e-mail met het prepaid label (voor België en Frankrijk).
Dit zal ook beschikbaar zijn in uw account wanneer uw retourzending is geaccepteerd.
U wordt op de hoogte gebracht van de verschillende stadia van uw retourzending, na ontvangst van het pakket (houd rekening met een periode van 4 tot 8 dagen), we zullen uw rekening terugbetalen (of kaart gebruikt voor betaling) of we zullen uw voucher aanmaken.
Retourneren wegens niet-naleving
U kunt ook een aangifte voor niet-naleving maken. Bijvoorbeeld als je je bestelling hebt ontvangen met een fout in maat, kleur of model. Na ontvangst van uw retour sturen wij u het juiste juweel(en) of horloge(s) kosteloos terug.
Aankoop van goud
In het geval dat u online goud koopt, doet u afstand van uw herroepingsrecht zoals vermeld in onze algemene verkoopvoorwaarden en is retourneren niet mogelijk, zowel in de winkel als online.
Gepersonaliseerde sieraden
Indien u gepersonaliseerde juwelen online bestelt (gravure, voornaamjuwelen, enz.) of op maat gemaakt, doet u afstand van uw herroepingsrecht.
Deze voorwaarde is ook geldig als de aangekondigde deadline voor het klaarmaken van uw bestelling wordt overschreden (dit is variabel).
Wij nodigen u in ieder geval uit om contact op te nemen met onze klantenservice voor informatie of verduidelijking.
Reparatie - Defect
We bieden ook reparatie- en garantieservice voor sieraden en horloges. Je kunt naar één van onze Or & Argent sieraden gaan om samen te kijken wat er allemaal mogelijk is.
Dit kan ook online, neem hiervoor contact met ons op via ons contactformulier. Eventuele reparatiekosten worden aan u gecommuniceerd.
De retourbezorgkosten zijn voor uw rekening en worden opgeteld bij de reparatiekosten.